Harry Potter och Halvblodsprinsen

Vi lovade ju att skriva lite om filmen Harry Potter och Halvblodsprinsen.
Jag kan ju ta det lite snabbt, fia kommer ju inte förren om en vecka eller mer, och det är ju såå lång tid O.O

Jag har iallafall läst alla böckerna, och saknade ganska mycket av handlingen i förra filmen.
Jag tyckte att vissa väldigt viktiga delar var helt borttagna, som att Harry "råkar" hångla upp Ginny en gång, och att de börjar gilla varandra lite.
Det var inte med alls i förra filmen. Men ändå börjar denna filmen som om det var helt självklart att Harry var kär i Ginny, lite skumt O.o

Förutom det :D
älskade jag filmen som vanligt. Det är ju äckligt hur snygga alla människor är!
Ronronronron, lilla gullepojken, och harry - mums!
Eller som Lavender Brown ylar:
"Won-won!"
Jag tyckte att de hade fått med de viktigaste delarna, även om allt blir väldigt kortfattat på film. Den hade lätt kunnat vara dubbelt så lång, och jag hade inte tyckt det var jobbigt :'D 
Den är så pass bra att man bara kan nötanötanöta i evigheter utan att tröttna.
Håller ni inte med?
Jag hörde någon som sa att den var för lång, men vafan. Då har den personen inte läst boken. Det händer sjukt mycket i boken som är viktiga för att förstå, och ändå har de inte tagit med allt.
Låt bli att se filmen då om det är jobbigt att sitta still -.-

Jag rekommenderar iallafall alla att se filmen, för den är sjukt bra (:
Även sorglig, jag tror tillochmed jag bölade när jag läste boken. Nu visste jag vad som skulle händaIofs är det lite mer känslosamt i boken eftersom man kan beskriva folks tankar och omgivningen helt annorlunda. Man kan ju inte direkt ha en berättarröst i filmen som säger; "Harry tänkte ***** och såg upp mot den klarblå himlen. Han undrade om det skulle bli storm eller om en fågel skulle bajsa på honom"
Eller hur?

Om man nu inte gillar filmen, rekommenderar jag starkt att gå dit bara för att titta på de snygga påjkarna. Det är aldrig fel, tro mig. Harry har blivit äckligt snygg! (titta här under)
Och om du redan är påjke kan du ju dregla över Hermione, för hon har också blivit snugger!


SOFIA HÄLSAR TILL ER ALLA <3

Kommentarer
Postat av: emma

filmen är så bra och ron så söt!

2009-07-27 @ 12:18:35
URL: http://jumpintopuddles.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0