Humlan

Var nyss ute i det soliga gröna eller vad man ska säga.
Det var äckligt, det blåste in en humla i mig två gånger.
Jag lovar att det var samma humla.
Stackars sinnesförvirrade flygfä "/
Eller också hade han fått i sig högprocentig nektar.

Jag hoppas iallafall att han hittade hem.
Tänk om han blev så yr efter andra kraschen att han inte ens kommer ihåg vilket håll han kom ifrån?
För jag menar, vart kan en humla bo liksom?
På ett blad? Troligtvis.
Och om man då är en helt nykter humla kan det kanske krävas otrolig koncentration för att identifiera rätt blad.
Är man sedan en onykter humla borde det vara rent av omöjligt att hitta hem, eller hur?
De kanske inte har så bra syn ens som nyktra, vad oskarpt allt måste bli sen då.
Jag tycker synd om honom, han kanske inte ens var myndig.
Om det nu var en han. Var det en hon finns ju risken för våldtäkt.

Jag skulle inte vilja vara en humla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0