Rix FM

Det är fih som skriver nu, fia har en massa andra saker att oroa sig över.

Så kom ju Rix FM festival hit till Kalmar.
Fia och jag ville endast se Erik Hassle, det var i stort sett därför vi var där.
Tror ni vi fick se hassle?
Nä.

Började med att alla skulle vara hos Ante vid 5.
Fia och jag kom vid 6, och då gick alla till bussen.
Träffade gabbe (klasskompis) på bussen, han var lite lagom onykter och väldigt underhållande.
Hans falsettiga skratt var nog det mest storslagna under hela kvällen.
Åkte iallafall in till stan direkt, sjukt mycket folk redan!
Gick runt lite, kom fram till stortorget där ramsells höll på att spela.
Det måste vara det sämsta bandet någonsin, de är så galet dåliga och sångarna sjunger inte bra alls.

Så vi gick runt i stan lite, träffade fler klasskompisar (angelica, sara, linda, hampus, jonte) och då
märkte jag hur mycket jag saknar dom, eller kommer sakna dom när vi alla ska börja på olika gymnasium.. 
(vi gick ut 9an tillsammans denna sommaren).

Fia hälsade glatt på alla fast att hon knappt visste vilka det var, haha.
Vi gick ner till hamnen iallafall, satte oss vid vattnet och bara pratade lite. Halvsegt men okej.
Vissa av oss ville dra till slottet, men så blev det inte. Vi gick bara runt i stan och kom tillbaka
lagom till när Hassle sjöng sin sista låt. Snyft, seriöst. Han är ju det sötaste!

När EMD började sjunga drog vi hem, ingen av oss tycker om dem.
Så vi tog bussen från friskis & svettis och åkte hem till ante. Alla gick in i hans garage och gjorde
nåt, vet inte vad, och adam satte på en tysk radiokanal. Sedan kommer en del ut till mig och fia,
och slutligen ante också.

Så adam, den smarta pojken, smäller igen garagedörren. Som har den funktionen att den låser sig själv
när man stänger den.
Antes dörrnycklar låg kvar inne i garaget, där det också var tänt och radion stod på.
Vi var alltså utlåsta, underbart!

Så alla hatade adam och så gick vi till parken, där vi sköt upp raketer och lekte lite kul.
Antes mamma kom som tur var hem sedan och släppte in oss, så vi gick ner där folk spelade biljard.
Jag och fia + några till var inne i frysrummet och pratade lite. Öh, det lät fel.
Men det var faktiskt det vi gjorde
Runt 12-tiden tror jag att jag och sofia gick hem.

Seg kväll fram tills vi kom hem till ante, men det sen körde vi iallafall med en grej bara för att reta adam.

"Hej jag heter Adam. Jag låser ut folk och har allmänt cancer"
På något sätt lyckades vi komma in på sjukdomar och ordet "allmänt". Typ; men jag är bara allmänt glad.
Sen började folk snacka om att "allmänt" är ett konstigt ord, och att man tillexempel inte kan säga
"jag har allmänt cancer".

Sjukt dålig humor och otroligt konstiga funderingar. Misstänker att detta inlägg var det roligaste ni någonsin läst, right?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0